Kategorier
Generelt Politik

mere-eller-mindre-privatbilisme

Det kan da ikke vre s svrt. Trafikplanlgning er et af de gode eksempler p offentlig rationalitet. Eller lad mig sige det p en anden mde; mulig offentlig rationalitet.

Vognmand Olsen p vej til grnttorvet i sin lastbil vil af gode kommercielle grunde aldrig tage de samme hensyn som karry gule Susanne i parken med sit lille barn. Og det er der ikke noget i vejen med.

En sammenhngende offentlig konomisk, miljmssig og samfundstilfredsstillende trafikplanlgning kan ikke udliciteres til et privat busselskab.

Det private initiativ er ikke det bedst egnede middel i denne sammenhng, men det kan benbart vre svrt at se for den siddende regering. Trafikministeren skal ikke have nse, han skal have en hjerne. Mske kan han f en p januarudslag i Ftex.

Takststigningerne kan ikke komme bag p de ansvarlige politikere. Stigningerne har ligget p lur i flere r.

VK erkender ansvar for dyrere billetter Politiken 26. feb 2004

Succes for tog og bus i Skne Politiken 27. januar 2004

Amter forsvarer prisstigning p kollektiv trafik Politiken 26. januar 2004

40.000 underskrifter til ministeren Politiken 23. januar 2004

Lastbiler skal betale vejpenge Politiken 22. januar 2004

Sidste chance for busprotest Politiken 22. januar 2004

Bortforklaringens time for prishop i busserne Politiken 21. januar 2004

Fogh afviser ansvar for takststigninger Politiken 20. januar 2004

Vejafgift ndrer bilisternes vaner Politiken 20. januar 2004

Minister kulegraver prisstigninger Politiken 20. januar 2004

Borgerlige politikere i bent opgr om takststigninger Politiken 20. januar 2004

Massiv protest mod dyrere busser og tog Politiken 20. januar 2004

Fusion skal redde den kollektive trafik Politiken 19. januar 2004

Buspriserne stiger igen nste r Politiken 19. januar 2004

Hvorfor stiger billetpriserne? Politiken 19. januar 2004

Politiken indstter gratisbusser i Kbenhavn Politiken 19. januar 2004

Oppositionen krver billigere tog og busser Politiken 18. januar 2004

Trafikkonom: Gr busserne gratis Politiken 18. januar 2004

Taksthop: Ingen vil have skylden Politiken 16. januar 2004

Mindst fire procent vil droppe bussen Politiken 16. januar 2004

Klippekort til cykler stiger ikke Politiken 16. januar 2004

Kunder hamstrer kort til bus og tog Politiken 15. januar 2004

Drligere og dyrere busser i hovedstaden Politiken 10. januar 2004

Studerende bliver flet i takststigning Politiken 10. september 2003

Forskere: Politisk sjusk med trafikken Politiken 30. august 2003

Opposition vil sikre buspriser Politiken 3. september 2002

Bus- og togpriser p himmelflugt Politiken 2. september 2002

Ringere busdrift i Storkbenhavn Politiken 14. juli 2002

DSB frygter kundeflugt Politiken 3. april 2002

Af Thomas Dyhr

Thomas Dyhr - cand.jur. fra Københavns Universitet 2003 Filosof af natur.. Interesser: politik, skak, qigong, nei kung, tai chi, yi chuan, xin yi, daitoryu aikijujutsu, da chen chuan, litteratur, poesi