Kategorier
Forretning Helse Mad Nyheder

farvel-til-aarstiderne

Jeg var en gang ovenud begejstret for Aarstiderne.com. Deres koncept med kologiske kasser med grnt & frugt med forskellige varer hver eneste uge er en kanon god forretningsid efter min mening. Det er en kreativ lsning p problemet: Hvad skal vi have at spise i aften? Jeg kan ogs godt li deres enkle og stringente weblsning, service og hele image.

Men… Aarstiderne.com er faldet af p den mens succesen er kommet, hvilket jo ikke er nogen helt usdvanlig hndelse for en virksomhed. I min erindring var Aarstiderne.com kendt for et super cool koncept og super kologiske kvalitets varer. Mens priserne ligger nogenlunde fast i skyerne, er antallet og kvaliteten af varerne for nedadgende. Det har vret mest bemrkelsesvrdigt p de kologiske frugter. Nu er der ofte ikke alle de varer i kasserne som Aarstiderne.com har annonceret. Og ombytningsvarerne er ofte af 2. klasse. Og s refunderes drlige varer ikke til de samme priser som kunderne betaler – hvilket jo er grotesk!

Til sidst gad jeg ikke se igennem fingerne med den svingende kvalitet p alle produkterne fra Aarstiderne.com eller klage over varerne fra Aarstiderne.com i tide og utide. Aarstiderne.com har altid haft et rygte for at vre dyrt men ogs godt! Det er stadig dyrt, men nu er der ogs for lidt og s er det ovenikbet i en slet kvalitet.

Jeg har p fornemmelsen at Aarstiderne.com ikke kan flge med eftersprgslen hvorefter der gs p kompromis med varerne for at sikre indtjeningen. En forstlig lsning, men en rigtig drlig forretningsfilosofi.

Det gik galt for Aarstiderne i relation til mig. Mon jeg er den sidste som forlader butikken Aarstiderne.com for stedse med den retning som de har taget!?

Farvel til Aarstiderne.com
(Afsluttende email mellem undertegnede og aarstiderne.com)

Kre Aarstiderne,

Den ene af de 2 Grapefrugter var rdden igen! Den vil jeg gerne have refunderet p sdvanelig vis!

Med venlig hilsen, Thomas J. Dyhr

Hej Thomas

Tak for din mail.

Jeg kan bekrfte at de priser du oplyser er helt korrekte og jeg betragter derfor din mail som en opsigelse.

Iflge vores kundevilkr effektueres opsigelsen pr. fredag i uge 45. Jeg har dog srget for, at du ikke modtager flere varer fra Aarstiderne.

Vi har desvrre ikke mulighed for at afhente dine tomme kasser, s dem kan du enten beholde eller smide ud.

Yderligere information vedr. forholdende omkring din opsigelse kan du finde p http://www.aarstiderne.com/samtalerne/kundevilkr

Du er velkommen til at kontakte os for yderligere sprgsml eller kommentarer.

Venlig hilsen

Maiken Lauritsen
Samtalerne
Aarstiderne A/S
Telefon 7026 0066
Fax 7026 0067
E-mail: info@aarstiderne.com
www.aarstiderne.com

Kre Aarstiderne,

Jeg kom til at kigge i frugtkassen og kigge p min kontoopgrelse, hvilket jeg nok ikke skulle have gjort.. 😉

Jeg har denne gang modtaget

10 bananer
10 bler
2 grapefrugter
1 melon

for kr. 123,-

Mit sprgsml er s om 10 kologiske bananer koster kr. 30,- , 10 kologiske bler koster kr. 30,- , 2 kologiske grapefrugter koster kr. 30,- og 1 kologisk melon koster kr. 33,- ?

Hvis det er tilfldet vil jeg gerne opsige mit abonnement hos Aarstiderne!

Med venlig hilsen, Thomas J. Dyhr

Baggrund:
“Den franske kasse” er get konkurs Berlingske 14. oktober 2005
aarstiderne.com

Af Thomas Dyhr

Thomas Dyhr - cand.jur. fra Københavns Universitet 2003 Filosof af natur.. Interesser: politik, skak, qigong, nei kung, tai chi, yi chuan, xin yi, daitoryu aikijujutsu, da chen chuan, litteratur, poesi