I marts måned 2004 indsendte jeg en fuldmagt til CBB for at få skiftet mit abonnement hos TDC Mobil til CBB. Efter utallige rykkere hos CBB og TDC, som gensidigt henviser til hinanden og 3-4 fremsendte fuldmagter til TDC, er der stadig intet sket.
TDC har nu lovet at der endelig sker noget den 13. oktober mere end 6 mdr. efter at sagen startede.
Reelt er der jo tale om at jeg mod min vilje bindes til et TDC Mobil abonnement langt ud over hvad TDC ifølge telelovgivningen har ret til.
Mit tilfælde er åbenbart ikke noget enkeltstående tilfælde. Jeg mødte også en som i dag kunne fortælle en tilsvarende historie med TDC. Er det rimeligt at selskaber som TDC skal kunne slå plat på sine mobil kunder på denne måde? Hvad gør man egentlig som forbruger med den slags adfærd? Hvem skal betale regningen? Har du oplevet noget lignende?
Fredsmøder om teleflyttekoks Politiken 12. oktober 2004
TDC vil ikke slippe kunderne Politiken 7. oktober 2004
Brev til Ministeren for Videnskab, Teknologi og Udvikling Forbrugerrådet 17. september 2004